Szybkie, zdrowe śniadanie – 4 pomysły + kuloodporna kawa

Aktualnie „siedzę” całymi dniami w domu na „urlopie” macierzyńskim. Gdzieś kiedyś przeczytałam, że urlop macierzyński to praca, nie dość, że w trybie 24/7, to jeszcze szefa trzeba nosić na rękach. Coś w tym jest 😉

Zmierzam do tego, że jeśli siedzę w domu, to teoretycznie codziennie mogłabym jeść niedzielne śniadanie  (takie jak tu, tu czy tu). Jednak zazwyczaj jem po nakarmieniu mojego szefa, wykorzystując jego 10-15 minutową chęć do zabawy przed drzemką, kiedy to spokojnie mogę zmielić sobie kawę czy zmiksować składniki na placki.

Co więcej okres chłodny – czyli od początku listopada do końca marca – obfituje u mnie w ciepłe, sycące śniadania, oparte na jajkach, mąkach, ziarnach, raczej z dodatkiem masła orzechowego, dżemów niż raczej świeżych owoców (ewentualnie mrożonych, a cytrusy zjadam na drugie śniadanie 😉 ).

Śniadania zazwyczaj robię z tego co mam pod ręką, a proporcję odmierzam na oko. Kilka razy wzięłam kartkę i spisałam proporcje, żeby móc się podzielić z Wami moimi codziennymi śniadaniami, które czasem pojawiają się na moim instagramie.

Do 4 propozycji śniadaniowych dorzucam kuloodporną kawę, która z rana doda zastrzyku energii, poprawi koncentrację i zmniejszy apetyt. Nie zastąpi ona pełnowartościowego śniadania, ale czasem kiedy rano muszę coś załatwić (pojechać na targ o 7, albo do lekarza) to piję taką kawę, a po powrocie zjadam śniadanie.

Kuloodporna kawa

Zaparzam 1 filiżankę dobrej kawy (np. w kawiarence, ekspresie), dodaję 1 łyżeczkę klarowanego masła, 1 łyżeczkę nierafinowanego oleju kokosowego, szczyptę cynamonu i kardamonu.
Opcjonalnie: 1 łyżka śmietanki kokosowej, kostka gorzkiej czekolady do zagryzienia.

Fit gofry ryżowo-owsiane

1 jajko ubiłam z 1 szczyptą soli, dodałam 1 szczyptę proszku do pieczenia, 3/5 szklanki mąki ryżowej i 2/5 szklanki owsianej oraz 1/2 szklanki wody.
Po uzyskaniu jednolitej konsystencji dodałam 1 łyżkę roztopionego oleju kokosowego i wymieszałam. Z powstałego ciasta upiekłam gofry w gofrownicy.
Podałam z domowymi powidłami śliwkowymi i posiekaną gorzką czekoladą.

Szarlotkowa owsianka

1 jabłko obrałam ze skórki i starłam na tarce o dużych oczkach. Starte jabłko dusiłam przez 5 minut z 2 łyżkami wody kilkukrotnie mieszając. Jabłka przełożyłam do miseczki, dodałam 1 łyżeczkę oleju kokosowego i 1/2 łyżeczki cynamonu – wymieszałam.
Do tego samego rondelka wlałam 150 ml soku jabłkowego wraz z 1 łyżką śmietanki kokosowej oraz 5 łyżkami płatków owsianych. Gotowałam, ciągle mieszając, aż płatki wypiją cały płyn.
Gotowe płatki nakładamy do miski wraz z przygotowanymi jabłkami.

Tropikalne pankejki

1 jajko, 5 łyżek kefiru, 5 łyżek mąki owsianej i 5 łyżek musli tropikalnego i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia dokładnie wymieszałam łyżką.
Usmażyłam na niewielkiej ilości oleju kokosowego (po 2 łyżki ciasta na placek).
Usmażone placki podałam z masłem orzechowym i owocami (papaja, mango, ananas, melon).

Bananowe pankejki

Za pomocą blendera zmiskowałam 1 banana, 1 jajko i 1 łyżkę mąki ryżowej.
Z powstałego ciasta usmażyłam na oleju kokosowym 3 niezbyt grube placki. Podałam z masłem orzechowym z kawałkami orzechów (bo ja lubię jak mi jedzenie chrupie).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code