Szybkie, zdrowe śniadanie – 4 pomysły + kuloodporna kawa

Aktualnie „siedzę” całymi dniami w domu na „urlopie” macierzyńskim. Gdzieś kiedyś przeczytałam, że urlop macierzyński to praca, nie dość, że w trybie 24/7, to jeszcze szefa trzeba nosić na rękach. Coś w tym jest 😉

Zmierzam do tego, że jeśli siedzę w domu, to teoretycznie codziennie mogłabym jeść niedzielne śniadanie  (takie jak tu, tu czy tu). Jednak zazwyczaj jem po nakarmieniu mojego szefa, wykorzystując jego 10-15 minutową chęć do zabawy przed drzemką, kiedy to spokojnie mogę zmielić sobie kawę czy zmiksować składniki na placki.

Co więcej okres chłodny – czyli od początku listopada do końca marca – obfituje u mnie w ciepłe, sycące śniadania, oparte na jajkach, mąkach, ziarnach, raczej z dodatkiem masła orzechowego, dżemów niż raczej świeżych owoców (ewentualnie mrożonych, a cytrusy zjadam na drugie śniadanie 😉 ).

Śniadania zazwyczaj robię z tego co mam pod ręką, a proporcję odmierzam na oko. Kilka razy wzięłam kartkę i spisałam proporcje, żeby móc się podzielić z Wami moimi codziennymi śniadaniami, które czasem pojawiają się na moim instagramie.

Do 4 propozycji śniadaniowych dorzucam kuloodporną kawę, która z rana doda zastrzyku energii, poprawi koncentrację i zmniejszy apetyt. Nie zastąpi ona pełnowartościowego śniadania, ale czasem kiedy rano muszę coś załatwić (pojechać na targ o 7, albo do lekarza) to piję taką kawę, a po powrocie zjadam śniadanie.

Kuloodporna kawa

Zaparzam 1 filiżankę dobrej kawy (np. w kawiarence, ekspresie), dodaję 1 łyżeczkę klarowanego masła, 1 łyżeczkę nierafinowanego oleju kokosowego, szczyptę cynamonu i kardamonu.
Opcjonalnie: 1 łyżka śmietanki kokosowej, kostka gorzkiej czekolady do zagryzienia.

Fit gofry ryżowo-owsiane

1 jajko ubiłam z 1 szczyptą soli, dodałam 1 szczyptę proszku do pieczenia, 3/5 szklanki mąki ryżowej i 2/5 szklanki owsianej oraz 1/2 szklanki wody.
Po uzyskaniu jednolitej konsystencji dodałam 1 łyżkę roztopionego oleju kokosowego i wymieszałam. Z powstałego ciasta upiekłam gofry w gofrownicy.
Podałam z domowymi powidłami śliwkowymi i posiekaną gorzką czekoladą.

Szarlotkowa owsianka

1 jabłko obrałam ze skórki i starłam na tarce o dużych oczkach. Starte jabłko dusiłam przez 5 minut z 2 łyżkami wody kilkukrotnie mieszając. Jabłka przełożyłam do miseczki, dodałam 1 łyżeczkę oleju kokosowego i 1/2 łyżeczki cynamonu – wymieszałam.
Do tego samego rondelka wlałam 150 ml soku jabłkowego wraz z 1 łyżką śmietanki kokosowej oraz 5 łyżkami płatków owsianych. Gotowałam, ciągle mieszając, aż płatki wypiją cały płyn.
Gotowe płatki nakładamy do miski wraz z przygotowanymi jabłkami.

Tropikalne pankejki

1 jajko, 5 łyżek kefiru, 5 łyżek mąki owsianej i 5 łyżek musli tropikalnego i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia dokładnie wymieszałam łyżką.
Usmażyłam na niewielkiej ilości oleju kokosowego (po 2 łyżki ciasta na placek).
Usmażone placki podałam z masłem orzechowym i owocami (papaja, mango, ananas, melon).

Bananowe pankejki

Za pomocą blendera zmiskowałam 1 banana, 1 jajko i 1 łyżkę mąki ryżowej.
Z powstałego ciasta usmażyłam na oleju kokosowym 3 niezbyt grube placki. Podałam z masłem orzechowym z kawałkami orzechów (bo ja lubię jak mi jedzenie chrupie).

2 myśli na temat “Szybkie, zdrowe śniadanie – 4 pomysły + kuloodporna kawa”

  1. Powiem, że z tych propozycji najbardziej uwiodły mnie te fit gofry, wyglądają inaczej niż te zwykłe, ale to dlatego, że są zdrowsze. Dzisiaj już jestem po śniadaniu, ale jutro wyjmę dezala i upiekę w nim gofry z podanego przepisu.

    1. A pewno można je trochę bardziej przyrumienić. Ale też wydaje mi się, że to sprawka oleju kokosowego, który nie brązowieje tak bardzo jak np. maslo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code