Makaron z łososiem i bobem

Wiedzieliście, że w Chinach bób uprawiany był już 5000 lat temu? Z odżywczych spraw: jest produktem wysokobiałkowym, zawiera dużą ilość kwasu foliowego, potasu i błonnika (dzięki czemu dłużej pozostajemy syci). Do kompletu łosoś bogaty* w kwasy omega-3 i omega-6, witaminy z grupy B, witamina A, E, D i wapń. A to wszystko z pieczoną papryką, śmietaną i makaronem, i mamy pyszny i zdrowy obiad.

*Aczkolwiek różne źródła twierdzą, że z rybami morskimi nie powinno się przesadzać ze względu na zawartość rtęci. Aby dorosła osoba ważąca ok. 70kg zatruła się rtęcią musiałaby zjeść ok. 50kg ryby. Jednak jedna porcja ryby nie zaszkodzi.

łosoś-4

Składniki na 2 porcje:
200 g wędzonego łososia ♥ 200 g ugotowanego i obranego bobu* ♥ 1 pieczona papryka** ♥ 1 średnia cebula ♥ 1 ząbek czosnku ♥ 4 łyżki posiekanego koperku ♥ 100 g śmietany 12% ♥ sól, pieprz ♥ oliwa do smażenia ♥ do podania: ugotowany makaron, parmezan

*bób wsypujemy do garnka, zalewamy wodą i gotujemy przez ok. 20 minut, aż zmięknie
**paprykę przekrawamy na pół, usuwamy nasiona, układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 230*C i pieczemy przez 20-30 minut, aż skórka zrobi się czarna; przekładamy paprykę do worka z grubej folii (np. strunowego), zamykamy i odkładamy na 15 minut do przestygnięcia, następnie obieramy ze skórki

Cebulę obieramy i drobno siekamy, szklimy na oliwie. Do cebuli dodajemy bób, drobno pokrojoną paprykę i przeciśnięty przez praskę czosnek, podsmażamy przez 5 minut. Dodajemy rozdrobnionego łososia, smażymy kolejne 5 minut. Na koniec dodajemy śmietanę i posiekany koperek, doprawiamy solą i pieprzem, mieszamy aż śmietana zgęstnieje, przez ok. 2 minuty.
Podajemy z makaronem i parmezanem.

łosoś-1

łosoś-2

łosoś-3

łosoś-5

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code